Tuesday, February 15, 2011

小菊

又是假期,又是无聊,惯例到小花园逛逛,小菊开的真美!拍拍摄摄又是一天。



拍摄花草,我喜用略高的曝光来呈现花草的鲜与美,也爱在晨早和阴天时候来诠释我对花草的感觉。



背光拍摄花草是我目前最爱的拍摄手法,最能诠释它的透彻甜美。



记得初拍花草时,一位老前辈给我的教导,至今还紧记着,受益不浅,他说花草美在它的 ,美在它的自然色,可千万不要用电脑过分的锐化调色,破坏了它的整体美感,失去赏花的价值。

老前辈曾邀请我为他的花草摄影书籍,一起到户外野林去拍摄,因当时大病过后正处于修养,怕体能不及,而错过了,很遗憾!



在拍摄花草过程中,一路走来,后期有幸得到一位资深陈师傅指导,构图深受影响良多,在此说声感谢!
In my photography journey along the way, thanks to have a senior Sifu Chan guides me a lot the skills in photography, especially in composition & setup, thanks for the accompany  !


2 comments:

  1. Wow . . . u really took the time & patience to experiment and "pose" there little yellow flowers from various angles. Cudos, these are habits of the true master. Love them

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...